Besked!

Idag hoppas jag att jag får besked om jag får jobbet eller inte.
Jag vil ha ett svar så jag kan gå vidare istället för att fundera OM.
Då blir det att fortsätta varannan helg tills något intressant dyker upp...
Men man vet vad man har men inte vad man får, jag uppskattar mina arbetskamrater ibland mer och ibland mindre ;-)
Sen när jag varit långledig så saknar jag det/dem och sen när jag arbetat intensivt så känner jag mig som värsta häxan (ja jag vet det är jag ju redan).
Arbetet i sig är jätteroligt, det är svårt att matcha den omväxling vi har i vårt jobb, ena dagen hjälper vi till att instruera HLR via telefon och i nästa stund tala med psykiskt instabila ensamma människor som vill ha någon att prata med, nästa sekund larma ut brandkåren på brand i papperskorg eller brand i byggnad, skicka ut en ambulans på en förlossning, ringa ut en väktare på ett inbrottslarm, tala med larminstallatör.... Ja det händer någonting nästan hela tiden och det är ju det som är tjusningen,  hör du hur jag försöker att intala mig att jag har ju faktiskt världens bästa jobb/arbetskamrater, för vi är ju enda stor familj ,-)
Kram till Er alla som vill ha och behöver denna mörka, snöiga, grå dag som denna.

Kommentarer
Postat av: Bicca

Ja Ann...Tack för kramen...right back at U my friend. Riktigt sant det här om jobbet, vi har nog ett av de bästa jobben i världen. Samtidigt som man ibland kan "spy" på allt vad det innebär - men det är bara korta stunder man känner så, eller hur?!

Å jag ska säga att jag tycker att det blir så bra med dig kvar i trafikrummet, även om du hade hoppats på nya jobbet.

Vi ses på jobbet Ankan"

2009-01-20 @ 13:32:42
URL: http://tokionight.blogg.se/biccas
Postat av: Ann

Tack det känns skönt att du vill ha kvar mig i trafikrummet Kram från "ANN" ;-)

2009-01-20 @ 22:08:35
Postat av: Anonym

Jag ligger lite sent till men är också glad över att ha dig kvar i trafikrummet. Då har jag ivarje fall en och skoja med när "Belinda" flyr fältet. Inget illa menat.

2009-02-03 @ 19:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0