Svenska flaggans dag - Dubbelkalas igen

Då har vi haft dubbel kalas igen.
Tess fyllde 4år och Kim fyller 13år i morrn.
Lyckan var gjord när T fick en "egen cykel", cyklandes runt på gården och sjöng
- Vad är det för en dag är det en vanlig dag, nej det är ingen vanlig dag, för det är Tess födelsedag HURRA HURRA HURRA!
Kim fick ett Nintendo Wii, så han har vi knappt sett skymten av.

Idag har det varit skolavlutning, stora tjejen ska in till Sala med en kompis, de blir hämtade kl:23,00.
I morrn ska jag skjutsa henne till Sala för hon ska til körskolan för teori utbildning av körkort till EU -mopeden som hon fick när hon fyllde år, eller fick, den är på väg till Sverige i en båt men nu säger de att den ska leveraras veckan efter midsommar, så här ser den ut :
Klicka för att se nästa bild
I morrn bitti ska vi ju oxå försöka gratulera Kim men han vaknar väl när vi åker mot Sala, så han får paket och sång när vi kommer hem.
Sen ska jag arbeta 14.20-22.10, så farmor och farfar kommer och är barnvakt tills pappa kommer hem från jobbet.

Jag brukar arbeta 70% men har gått upp på 90% ett tag för jag är coach åt en kille som har börjat på jobbet, jag tycker att det är jättekul, ansvarstagande och spännande men med den arbetsbealstning som vi har på centralen nu så känns huvudet helt urblåst när man kommer hem från arbetet och då är det bara dags att börja laga mat till hungriga ungar.
Jag längtar efter semester, och att det är sol och värme heeela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0