Hårklippning och febertermometer

I Tisdags tyckte tydligen lilltjejen (3,5 år) att det var dags att klippa håret, hon hittade en nagelsax i badrummet och klippte bort en ca 10cm lång bit av håret i nacken phuuuu
Jag är bara glad över att hon inte klippte i tofsen mitt på huvudet för i så fall hade det synts jättebra.
Hon har alltid vägrat att gå till frisören (jag har fått nagga själv) för att när vi var i Thailand så hade frisören som klippte storebror munskydd och det kommer hon ihåg.
Men idag så fick jag henne att följa med till frissan, jag mutade henne med att vi skulle gå till leksaksaffären (förlåt alla barnuppfostrare som tycker att jag gjorde fel), när vi se kom dit så blev det tårar för hon skulle minsan inte sitta i stolen, men i mammas knä gick bra.
Inte ett enda leende under hela klippningen, men när Ingrid tog fram den rosa sprayen syntes ett litet flin.
Vi frågade om hon tyckte att hon blivit fin och ett liitet ja-skak på huvudet gjorde hon.
När jag sen skulle betala så kikade vi på henne och då stog hon och speglade sig vred på huvudet med ett jätteflin på läpparna så hon var nog rätt nöjd.
På vägen till leksaksaffären frågade jag vad hon skulle vilja ha för att hon varit så duktig?
- En leksakstidning!
Tidningen fick hon och var supernöjd, sen skulle vi gå en lov i affären men hon han bara runda en hylla så hittade hon en doktorsväska.
- Den här ska jag ha! och när lilla fröken har bestämt sig så har hon.
Så vi betalade och åkte hem.
Ikväll har hon gett storasyster och storebror en varsin spruta och så försökte hon ta tempen på sig själv i rumpan!!
Men nu har vi bestämt att det är en muntermometer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0