Trygghetsoperatör är det jag?

Trygghetslarm är en jättebra uppfinning och en stor trygghet för alla gamla, men de är bra när det utnyttjas rätt!
-Jag vill att ni tvättar min blus????
-Jag har ramlat !
Vad som är rätt och fel tror jag säkert att du förstår.
Jag är så less/frustrerad på att gamla människor ska bo hemma så länge som möjligt och när de sen ska flytta till ett servicehus så har alla lägenheter ett kök (undrar hur många % som använder köket?).
Fram för de gamla hederliga ålderdomshemmen, med träffar och lunch i samlingslokalen, jag tror att det behövs de oxå.
Det finns så otroligt många ensamma gamla människor, och när det får ett trygghetslarm i sin hand så har de helt plötsligt någon att prata med..... bla jag.
Visst trygghetsoperatörer behövs oxå, men just nu så känner jag mig mer som trygghetsoperatör/jourhavande medmänniska mer än en SOS operatör.

Kommentarer
Postat av: Erik

Om några år är du också där! ;D

2007-07-14 @ 15:28:34
URL: http://www.iterate.se
Postat av: Ann

Tack för den du raring kram

2007-07-14 @ 17:13:39
URL: http://finnbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0