Grönan, 1:a pris och sendrag.

Igår åkte vi till Gröna Lund vi var där kl:12.00,  2 familjer/2 bilar, våra vänner hittade en parkering direkt men vi (eller gubben vi klev ur) fick snurra runt på djurgården i 2! timmar innan det blev en plats ledig. (HALLÅ! FLER PARKERINGAR NÄRA GRÖNAN!
Jag hade lovat lilltjejen att när hon skulle vakna i morrn (läs idag) så skulle det stå en massa mjukisdjur i trappen...
Det första jag vann var 1,8kg Ahlgrens bilar , hur kul var det att släpa omkring med dem, det var bara att trava iväg till bilen (självklart tog jag fel väg och fick gå runt hel Nordiska museet innan jag kom till bilen.
Sen drog jag i vinst varje gång snören, då hörde jag 2 illtjut, 1:A PRIS! jag vann en nallebjörn, sen slog jag med gummihamaren i groddammen och fick i en groda i den prickiga skålen = 1:a pris och en rosa sköldpadda.
Gubben vann en jättestor Pingu och massor med Marabou choklad (den fick svärmor som tack för barnpassningen).
Frammåt 19-tiden så började fötterna värka och så fick jag sendrag i bägge fötterna, jag säger bara -AJ!
En lyckad dag hade vi i varje fall med kanonväder, det tråkiga var att jag tror alla skulle till Grönan samma dag som oss för det var otroligt mycket köer, men frammåt kvällen så lugnade det ner sig och barnen kunde åka flera attraktioner.
Vi var hemma kl:1 i natt så det blev en heldag/kväll i den kungliga huvudstaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0